zondag 20 februari 2011

Irreële angsten

Altijd als ik beneden de lichten uit heb gedaan en vervolgens de trap op loop, speelt mijn favoriete irreële angst weer op: ik heb dan het gevoel dat er een Siberische ( Ja, echt) tijger achter me aan zit en naar mijn hielen hapt. Het gevolg is dat ik als een gek naar boven ren om het dichtstbijzijnde lichtknopje te bereiken. Natuurlijk weet ik wel dat het nergens op slaat, zeker die Siberische variant (wikipedia: De Siberische tijger (Panthera tigris altaica) is een zeer zeldzame ondersoort van de tijger. Hij komt nauwelijks nog voor in het wild, waar nog maximaal 400 exemplaren leven.), maar ik kan er maar niet vanaf komen. Waar komt die angst dan vandaan? Als ik wat rondzoek op Google ligt overactiviteit van de hersenen het meest voor de hand. Dat is ook wel begrijpelijk bij mij; ik denk constant na over vanalles en nog wat. En ik vind het geweldig. Er zit zoveel kennis in jezelf, zonder dat je het weet, weet je eigenlijk heel veel. Het enige wat je ervoor hoeft te doen is even de tijd voor jezelf nemen, en die tijd is bij mij volop aanwezig. Het brengt af en toe wat rariteiten met zich mee, zoals deze irreële angst, maar het brengt ook zoveel meer positieve dingen met zich mee! Daarom wil ik iedere lezer(Jullie 2 dus) op het hart drukken: speel met gedachtes, ideeën en gevoelens en zet vraagtekens bij zaken die je als normaal beschouwt, er is zoveel meer als je buiten "the box" zit, echt waar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten